wtorek, 17 lipiec 2018 r.
Bip
Bezpieczny Powiat K-ki
Bezpieczny Kraków
   Sprawy OSP
 
 Liczba odwiedzin : 1302747

 






Kraków ul. Rzemieślnicza 10

bryg. mgr inż. Jacek Markiewicz
Dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej

mł. bryg. inż. Tomasz Kozakiewicz
Zastępca Dowódcy Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej


tel. 12 266-39-98, 12 266-38-84, e-mail:
jrg2@psp.krakow.pl
 


 

 http://jrg2krakow.jimdo.com/

 

Do zadań jednostki ratowniczo-gaśniczej należy między innymi:

  • organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub miejscowych zagrożeń oraz wykonywanie pomocniczych specjalistycznych   czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,

  • sporządzanie dokumentacji z prowadzonych działań ratowniczych,

  • utrzymywanie gotowości do prowadzenia działań ratowniczych,

  • współdziałanie w zakresie prowadzenia działań ratowniczych z innymi podmiotami ratowniczymi i służbami   funkcjonującymi w rejonie działania,

  • prowadzenie rozpoznania zagrożeń w zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na obszarze powiatów,

  • organizowanie ćwiczeń i doskonalenia zawodowego.
     

Rejon działania JRG 2 obejmuje dzielnice VIII, IX i X oraz część dzielnic XI i XIII miasta Krakowa. Granica rejonu od strony zachodniej i północnej biegnie wzdłuż rzeki Wisły do mostu kolejowego Kraków Zabłocie, dalej na południowy wschód linią kolejową Kraków Tarnów do posesji ul. Dworzec 12 i PKP S.A. Zakład Taboru w Krakowie (Posterunek Rewizji Taboru Elektrycznego Kraków Płaszów). Następnie granica przebiega po zachodniej stronie ul. Wodnej do ul. Wielickiej, następnie ul. Wielicką do ul. Malborskiej i dalej po zachodniej stronie ul. Malborską, S. Klonowica, Beskidzką aż do skrzyżowania z ulicą Witosa. Dalej ulicą Witosa w kierunku zachodnim do skrzyżowania z ulicą Herberta, następnie ulicą Herberta, Myślenicką, M. Krzymańskiego do granic miasta Krakowa. Dalej południową granicą miasta Krakowa do zachodniej granicy dzielnicy X i dalej zachodnią granicą dzielnicy X do obwodnicy Krakowa, następnie obwodnicą na zachód do granic miasta Krakowa (wraz z odcinkiem obwodnicy od węzła Zakopiańskiego do węzła Sidzina).
Z Powiatu Krakowskiego rejon działania JRG 2 obejmuje MiG Świątniki Górne.
 


 


Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze JRG nr 2


GCBARt 4/24 Volvo – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy, zbiornik wody 4000 l, zbiornik środka pianotwórczego 400 l, autopompa o wydajności 2400 l/min, silnik o mocy 280 KM, napęd miejski 4x2, zabudowa nadwozia „Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak”, kabina 1+1+4, maszt oświetleniowy 2x1000 W 230 V.
 


GBAPr 2,1/25+750 Renault - średni samochód gaśniczy, zbiornik 2100 l wody, zbiornik 210 l środka pianotwórczego oraz zbiornik 750kg proszku gaśniczego, autopompa Ruberg o wydajności 2500 l/min, silnik oraz podwozie Renault, zabudowa nadwozia "ISS Wawrzaszek", kabina 1+1+4, maszt oświetleniowy, wyciągarka linowa, ciężar 14 ton, napęd 4x2.


GCBA 6,5+4/64 MAN TGA 26.430/Stolarczyk - Ciężki samochód gaśniczy. Pojemność zbiornika wodnego 6500 litrów, pojemność zbiornika środka pianotwórczego 4000 litrów, maksymalna wydajność autopompy: 6400 l/min, silnik o mocy 430 KM, napęd: 6x6, maszt oświetleniowy, działko wodno-pianowe, kabina 1+1+1, zabudowa nadwozia STOLARCZYK.



GCBM 18/8 Jelcz 417K -
ciężki samochód gaśniczy cysterna, zbiornik wody 18000 litrów, motopompa wydajność 1600 l/min, kabina 1+3, napęd 4x2.
 

 



SCD-37 -
samochód drabina o wysięgu 37m, nadwozie IVECO-MAGIRUS, podwozie EuroCargo150E27, moc silnika 196 KW/266 KM, napęd 4x2, posiada tylną oś skrętną, ciężar 16 ton, kabina 1+2.


 


SCRDrog Rotator - ciężki samochód ratownictwa drogowego na podwoziu RENAULT  o  mocy  silnika  460  kM, kabina 1+2, napęd 8x4, masa 35ton. Udźwig  rotatora 58t + 2 wciągarki 20 ton, 2 wciągarki 12,5 ton, wciągarka główna 30 ton, 2 wciągarki boczne  7,5  ton o długości lin 50 m każda. Moc  podnoszenia  na  czopie maksymalnie 25 ton, na
pełnym wysuwie 8 ton.


SCRt Scania - ciężki  samochód ratownictwa technicznego na podwoziu
SCANIA  G450  o  mocy silnika 450 kM, kabina 1+1, napęd 4x4, masa 21,5 tony,  żuraw  hydrauliczny  HYVA  o udźwigu 8,3t oraz wysuwie 18m przy udźwigu  550  kg, wciągarka hydrauliczna SUPERWINCH o uciągu 6350 kg i długości liny 60m. Generator prądotwórczy o mocy 20 kV oraz maszt oświetleniowy.
 



SCDź - 50 -
ciężki dźwig ratowniczy o udźwigu 50 ton i wysięgu 33 m, silnik Kamis USA o mocy 380 KM, zabudowa nadwozia "BUMAR" Łabędy, kabina 1+2, wyciągarka linowa 20 ton, ciężar 40 ton, napęd 6x6.
 



SLOn Lublin III -
samochód oświetleniowy, silnik Andoria o mocy 85 KM, wyposażony w zabudowany agregat prądotwórczy ESE1314 – moc 13 KVA i maszt oświetleniowy oraz przenośny agregat prądotwórczy ROBIN- moc 2,7 KVA i zestaw przenośnych najaśnic.

 



SLRR Suzuki Grand Vitara -
Silnik o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 169kM i pojemności skokowej 2393cm3, 5 drzwiowe nadwozie, ciężar własny 1533 kg, stały napęd na cztery koła 4WD, odpinany hak holowniczy.
 



SLKw Peugeot Boxer -
Samochód kwatermistrzowski, pojemność silnika 2200 cm3, moc 130 KM, kabina 1+5(+3), napęd na przednią oś, ładowność 1600kg.


 


Agregat pompowy AP 8000/8 - przeznaczony jest do tłoczenia wody do celów gaśniczych lub podczas przeciwdziałania skutkom powodzi. Dane techniczne: silnik wysokoprężny IVECO o mocy 289 KM, wydajność 8000 l/min. przy ciśnieniu 8 bar, pompa jednostopniowa , odśrodkowa o osi poziomej sprzężona bezpośrednio z silnikiem.
 


Agregat pompowy AP 10800/8 – Przeznaczony do wody czystej, zanieczyszczonej, a także do surowych ścieków zawierających duże zanieczyszczenia stałe. Wielofunkcyjna, samozasysająca, sucha pompa odśrodkowa firmy BBA napędzana silnikiem diesla marki Perkins. Dane techniczne: 4-cylindrowy silnik Perkins o mocy do 142KM i max moment obr. 556Nm, wydajność pompy 10800l/min przy ciśnieniu 8 bar.


Sanie lodowe popularnie zwane "deską lodową" to specjalnej konstrukcji pływak wielozadaniowy pozwalający zabezpieczać działania ratownika na kruchym lodzie. Masa 32kg, wyporność 220 dm3, dł. całkowita 354,5 cm.

 


Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Technicznego „KRAKÓW”

W W Jednostce Ratowniczo – Gaśniczej nr 2 w Krakowie funkcjonuje Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Technicznego „ Kraków”, która została powołana Rozkazem Nr 12/2014 Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie z dnia 16 lipca 2014 r. z wydzielonych sił i środków Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej nr 2 Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie.

Dowódcą Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego „ Kraków” został powołany Dowódca Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej nr 2 w Krakowie - bryg. Jacek Markiewicz, natomiast Zastępcą Dowódcy SGRT „Kraków” został Z-ca Dowódcy JRG 2 w Krakowie – mł. bryg. Tomasz Kozakiewicz.

Specjalistyczna grupa ratownictwa technicznego „Kraków” powołano w celu szybkiego reagowania wobec zagrożeń wymuszających na Państwowej Straży Pożarnej użycie dużej ilości specjalistycznego, ciężkiego sprzętu. Grupę stanowią strażacy specjaliści, którzy dysponują odpowiednią wiedzą, a także specjalistycznym ciężkim sprzętem ratownictwa technicznego i drogowego. Grupa przygotowana jest do usuwania skutków katastrof budowlanych jak również tych w transporcie drogowym.

W skład SGRT „Kraków” wchodzą następujące zastępy:

  • SLRR Suzuki Vitara 302K90,

  • SCRDrog „Rotator” Renault 302K41,

  • SCRT Scania 302K44,

  • SCDź -50 302K49.

... z życia Jednostki


 

 


 

Statystyka

 


aktualizacja 2018-01-17 (C) KrK

 
 
 
 
 (c) Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
 Administracja