wtorek, 12 listopad 2019 r.
Bip
Bezpieczny Powiat K-ki
Bezpieczny Kraków
   Sprawy OSP
 
 Liczba odwiedzin : 2207455

 






ul. Piłsudskiego 20,
32-050 Skawina

bryg. mgr inż. Radosław Rzońca
- Dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej
mł. bryg. mgr inż. Jarosław Lach - Zastępca Dowódcy Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej

tel. 12 276-39-98, 12 276-55-85, e-mail: jrgskawina(at)psp.krakow.pl

Do zadań jednostki ratowniczo-gaśniczej należy między innymi:

  • organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub miejscowych zagrożeń oraz wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,

  • sporządzanie dokumentacji z prowadzonych działań ratowniczych,

  • utrzymywanie gotowości do prowadzenia działań ratowniczych,

  • współdziałanie w zakresie prowadzenia działań ratowniczych z innymi podmiotami ratowniczymi i służbami funkcjonującymi w rejonie działania,   - prowadzenie rozpoznania zagrożeń w zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na obszarze powiatów,

  • organizowanie ćwiczeń i doskonalenia zawodowego.

Powierzchnia obszaru chronionego wynosi około 164 km2 , ilość mieszkańców około 58 000.

Granica rejonu od strony zachodniej i północnej biegnie obwodnicą Krakowa od granicy miasta Krakowa do zachodniej granicy dzielnicy X (wraz z odcinkiem obwodnicy od zachodniej granicy miasta Krakowa do węzła Sidzina) i dalej granicą dzielnicy X do południowej granicy m. Krakowa obejmując osiedla Sidzina i Tyniec.

Z Powiatu Krakowskiego rejon działania JRG w Skawinie obejmuje gminy: MiG Skawina, Mogilany.


 


Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze JRG w Skawinie



GBARt 2,16/16 Mercedes Atego -
średni samochód gaśniczy, zbiornik 2500 l wody, zbiornik 250 l środka pianotwórczego, autopompa o wydajności 1600 l/min. Podwozie Mercedes o mocy 210 kW, zabudowa nadwozia PS „Bocar” Wrzosowa, kabina sześcioosobowa. Napęd 4x4. Ciężar 14 t. Samochód wyprodukowany w 2011r.
Wyposażenie samochodu stanowi m.in.: zestaw hydrauliczny Lukas, poduszki pneumatyczne wysokociśnieniowe, skokochron, zestaw ratownictwa medycznego R1, defibrylator AED Lifepak, typowy sprzęt gaśniczy, agregat oświetleniowy z masztem oświetleniowym pneumatycznym, agregat oddymiający Tempest, piły spalinowe do betonu i stali, piły łańcuchowe do drewna, pompa pływająca Niagara i pompa elektryczna, urządzenie pomiarowe do wykrywania stężeń substancji niebezpiecznych i detektor napięcia, podstawowy sprzęt burzący, drabina wysuwana dwuprzęsłowa 10m.


GCBARt 5/32 - ciężki samochód gaśniczy na podwoziu Man TGM, zbiornik wody 5000 l, zbiornik środka pianotwórczego 500 l wydajność autopompy 3200 l/min, silnik o mocy 330 KM, napęd 4x4, kabina sześcioosobowa. Samochód wyprodukowany w 2007r.
Wyposażenie samochodu: zestaw hydrauliczny Holmatro, zestaw ratownictwa medycznego R1, defibrylator AED Lifepak, typowy sprzęt gaśniczy, agregat oświetleniowy z masztem oświetleniowym pneumatycznym, piły spalinowe do betonu i stali, piły łańcuchowe do drewna, agregat oddymiający, urządzenie pomiarowe do wykrywania stężeń substancji niebezpiecznych i detektor napięcia, podstawowy sprzęt burzący, drabina wysuwana dwuprzęsłowa 10m.


GCBA 9,5/68 MAN 6x6 - Ciężki samochód ratowniczo - gaśniczy. Pojemność zbiornika wodnego 9500 litrów, pojemność zbiornika środka pianotwórczego 900 litrów, maksymalna wydajność autopompy: 6800 l/min, typ autopompy: S60NP, napęd: 6x6, kabina 3 osobowa, zabudowa Stolarczyk, wyprodukowany w 2008 roku. Wyposażenie samochodu stanowi m.in.: dwa ubrania żaroodporne wraz z łącznością podhełmową, działko wodno-pianowe przenośne DWP-32, maszt oświetleniowy 2 x 1000 W, pilarka łańcuchowa, typowy sprzęt gaśniczy.


GPr 3000 Jelcz 325 - samochód gaśniczy proszkowy, wyprodukowany w 1985 r. zbiornik 3000 kg proszku gaśniczego, silnik Jelcz o mocy 110 KM, kabina 1+1+2, ciężar 15,4 t., napęd 4x2.


SLDł Mercedes – samochód dowodzenia i łączności, na podwoziu Mercedesa 309D, wyprodukowany w 1979 roku – samochód wyposażony w 4 radiostacje przewoźne, radiostacje nasobne, fax, sprzęt komputerowy, telewizor LCD, urządzenia elektroniczne zabezpieczone układem UPS o mocy umożliwiającej bezpieczne zamknięcie systemu bez utraty danych, bezprzewodowa instalacja Wi-Fi,  sprzęt nagłośnieniowy, maszty łącznościowe, agregat prądotwórczy.


SH 25 Man - podnośnik hydrauliczny z drabiną na podwoziu Man TGL, rok produkcji 2010, zabudowa wykonana przez Bumar Koszalin,  maksymalna wysokość robocza 25 metrów, maksymalny udźwig pomostu roboczego 265 kg ( 2 osoby + 85 kg). Ramię podnośnika wyposażone jest w układ doprowadzenia wody do prowadzenia akcji gaśniczych z kosza. Pomost wyposażony w spornik do mocowania noszy.
Ponadto na wyposażeniu podnośnika znajduje się między innymi: skokochron, nosze typu „deska”, piła łańcuchowa, aparaty powietrzne, szelki bezpieczeństwa,


SLKw – Peugeot Expert - samochód przeznaczony do zaopatrzenia kwatermistrzowskiego oraz holowania przyczepy z łodzią. Wyprodukowany w 2011 roku, obsada 6 osobowa. Na wyposażeniu znajduje się agregat prądotwórczy przenośny – 1.5 kW.


SLRr Hyundai Tucson 4WD - jest samochodem lekkim rozpoznania ratowniczego z napędem terenowym. Posiada sprzęt łączności radiowej, wyposażenie podstawowe dowódcy akcji ratowniczej oraz megafon.


Quad KYMCO 700I - na lekkiej przyczepce, przeznaczonej do szybkiego transportu podczas działań gaśniczych jak i miejscowych zagrożeń. KYMCO to przede wszystkim maszyna do poruszania się w najtrudniejszych warunkach terenowych który charakteryzuje się pojemnością 695,20 cm3, generuje 46,24 KM przy 6500 obr/min. Do wyhamowania tego, ważącego 383kg sprzętu, służy podwójny hamulec tarczowy z przodu, oraz wielotarczowy, uszczelniony z tyłu. Wszystko to pozwala na pokonywanie najbardziej wymagającego terenu w każdych warunkach pogodowych. Quad wyposażony jest w napęd 4x4, dwa kaski, dwie pary rękawic, wciągarkę oraz ochraniacz na kręgosłup. Quad posiada homologację na poruszanie się po drogach publicznych co ułatwia szybki dojazd na miejsce zagrożenia.


 

Łódź śrubowa ratownicza - aluminiowa z silnikiem śrubowym MERCURY Mariner 22kW , łódź służy do przewozu sprzętu ratowniczego oraz do przeprowadzania ewakuacji z zagrożonych rejonów. Wyposażona w: bosak, kamizelki ratunkowe, kotwice, linę pływającą na bębnie 50m, linę cumowniczą, rzutkę ratowniczą, wodery oraz wiosła.

 


 

 

Ponton ratowniczy - pneumatyczny z silnikiem przepływowym JET 20 zaburtowym. Służy do przewozu sprzętu ratowniczego oraz do przeprowadzania ewakuacji z zagrożonych rejonów. Wyposażona w wiosła, koło ratunkowe oraz linę cumowniczą.

 



 

Łódź śrubowa płaskodenna MARINE model JON - max obciążenie 5 osób lub 460 kg, silnik o mocy 20 KM Honda, łódź służy do przewozu sprzętu ratowniczego oraz do przeprowadzania ewakuacji z zagrożonych rejonów. Wyposażona m. in. w: koło ratunkowe, linę 50 m na bębnie, wiosła.

 


 

 

Przyczepa wężowa – jedno osiowa, przeznaczona do przewozu węży tłocznych W-75, zasięg taktyczny 480 metrów. Wyposażona w klucz i stojak hydrantowy oraz rozdzielacz.

 

 

 


 

 

Przyczepa towarowa kwatermistrzowska Wiola – dopuszczalna ładowność 570 kg. Rok produkcji 2013.


 

 


 

Statystyka

 


aktualizacja 2019-06-19 (C) KrK

 
 
 
 
 (c) Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
 Administracja